Friday, August 19, 2011

::Prestasi RaMadHanKu::

Salam'alaik..

Sedar tak sedar, dh di pertengahan Ramadhan dah kita.. Bila dikenang semula, prestasi amalan saya pada Ramadhan lepas agak mengecewakan.. Morning sickness dan bdn sgt lemah yg dialami di awal kehamilan amat mengganggu.. patutnya dapat la puasa penuh tp 3 hari gagal.. all the food that I eat goes down to the drain... haiyaaa... -.-"

Dan alhamdulillah, dipanjangkan umur utk bertemu dengan Ramadhan pd tahun ini.. syukur..! ^___^

Walaupun dengan kehadiran si kecil yang kadangkala meragam nak dukung, nangis2, dan perlukan perhatian, saya mampu utk bertilawah, solat tarawikh dan melakukan amalan2 sunat lain.. memang agak mencabar bagi ibu2 muda, tp kita boleh jika kita niat untuk bersungguh2 melakukannya..!

tahun ni x dapat nak solat tarawikh di masjid...hampa.. hanya buat sendiri di rumah.. tu pun selepas si comel Arsyad tido.. tak pelah, Allah mengetahui keadaan hamba2Nya.. Kita beramal dengan kemampuan kita sendiri, biar pun sedikit asalkan ISTIQAMAH... :)

Dikongsikan sedikit peringatan buat diri ini yang sering lupa.. wahai hati, jom banyakkan berdoa di mulia penuh barokah ini..

Doa agar dikurniakan keampunan, hidayah, rezeki dan kebaikan:

“Ya Allah , ampunilah aku, berilah hidayah padaku, anugerahkanlah aku dengan rezeki, berilah afiat kepadaku, aku mohon perlindunganMu dari kesempitan tempat berdiri di hari akhirat kelak.

HR al-Nasa`ei no 209 , Ibn Majah no 1356 , lihat sahih sunan al-Nasa`ei no 356 dan sahih Ibn Majah no 226

Development Arsyad d bulan Ramadhan... at 4-month, dah pandai meniarap.. :)

Arsyad bergaya dengan tuala lepas mandi.. hubby baru terer nk pakai Photoscape, semua gmbr Arsyad nk di editnye.. heheh...
I love to capture pics, but I'm not good in editing photos..huhu


Kek coklat saya buat sempena birthday hubby.. tak lah cantik mane, amateur lah katakan.. tp rasanya sedap, oklah tuh..


Arsyad pegang hadiah.. :) a gift from my best friend in matrics..

semakin menghampiri 10 mlm terakhir Ramadhan...Mari mengejar lailatulQadr!

3 comments:

Basyirah Abd Rahman said...

Miha..I never bored read the whole entry! tak puas rasanya, nak baca lagi perkembangan arsyad. hehe.. sedapnya kek tu, amatur2 pun nampak meleleh je coklat tu! :)

syaz@rozelt said...

btol2..kek tu nampak sedap sangat miha..hhehe..arshad nampak semangat sangat..alhamdulillah..insyaAllah tahun depan dapat la miha solat terawih dekat surau kan..

K.I.N.A said...

kek tu nampak sgt sedap! tak sabar nak jadi ibu juge..:P

Post a Comment