Monday, June 21, 2010

Majlis Pelancaran IKRAM Malaysia 20 Jun 2010

Salam'alaik..

Di kongsikan pelancaran Pertubuhan IKRAM Malaysia semalam 20 Jun 2010 di MIECC, Seri Kembangan. Alhamdulillah sempat menghadiri nya.. ^____^ seronok berjumpa ikhwah akhwat yang ramaaaai sangat di event bersejarah camni...

Lagu IKRAM pun penuh semangat.. jom nyanyi!

Lirik oleh: Mohamed Hatta Shaharom & SaffOne

Lagu oleh: Saff One

Hak Cipta: Pertubuhan IKRAM Malaysia, 2010

Puluhan tahun telah kian berlalu
Jamaah dibina tanpa jemu
Pahit getir kita harung bersama
Manis juang nikmatnya terasa

Dalam usrah kita subur tarbiah
Janji setia dipatuhi
Dalam gerak kita menyusun langkah
Amalan syura diyakini

Azam digenggam penuh tabah
Membina IKRAM untuk ummah
Ukhuwah teras kegemilangan
Syariah menjadi pegangan

Demi redha Allah
Kita menjulang dakwah
Berpandukan al-Qur’an
Menuruti as-Sunnah
IKRAM wadah perjuangan


Hari ni dah masuk paper Utusan Malaysia berita pasal pelancaran IKRAM semalam.. jemput bace:




Ukhwah Teras Kegemilangan merupakan cogan kata IKRAM.. Moga ikatan ukhwah kita semua saling membantu gerak kerja dakwah dalam usaha ke arah tertegaknya syariat Islam di Malaysia.. Amiin.


Entry terakhir dengan status cik Samihah Mohd Nor

Wednesday, June 16, 2010

3 Rejab and 10 days..

Salam'alaik..

Alhamdulillah.. hari ini sudah masuk hari ketiga bulan Rejab 1431H.. Sebentar lagi Ramadhan akan menjelma pula... Bulan yang amat ditunggu-tunggu untuk mengumpul pahala.. Sejauh manakah saya sudah bersedia untuk menyambut Ramadhan..? Kena cek buku mutabaah amal saya... Apapun, at least saya aware of Ramadhan will be coming soon.. Amalan harus ditingkatkan selalu.. berusaha untuk itu!

Update tentang diri kini: Perasaan bercampur baur.. soalan yg common di tanyakan kepada saya akhir-akhir ini.. " dah sedia ke mental dan fizikal? semua dah ready?"

Huh. there is no definite answer at the moment.. I wish I could say.. yes, definitely, I'm absolutely ready! ^___^

Tapi, berusaha untuk bersedia itu jauh lebih penting kan.. Nak sampai kepada perfection tu, saya x tau la bila.. But at least, working hard towards the perfection is good enough..

Bermacam-macam dugaan yang ditempuh sepanjang fasa ini.. hanya Allah yang mengetahui,.. hati perlu berlatih untuk kuat.. ni baru permulaan nya sahaja.. betul la kata orang, minta pd Allah di besarkan hati untuk menerima ujian, bukan pinta ujian itu di kecil kan.. kerana sesungguhnya ujian itu sesuai dengan kesanggupan/kemampuan hambaNya..

Mungkin orang lain pada saat ini memikirkan ingin membina kerjaya, mengumpul aset, masih muda, tidak mahu ada komitmen, dan ingin mencapai semua impian, tp saya memilih untuk ke maratib amal ke-2... kelihatan seperti keputusan yang tidak berfikir panjang...?
Saya juga seorang perempuan biasa yang mempunyai cita-cita seperti mereka.. tapi saya percaya apabila Allah membuka laluannya, dan Dia telah memandu saya ke tangga itu, saya harus menaikinya dengan pakaian Iman, Ilmu, Sabar, Redha dan Tawakkal yang tinggi pada Nya..

Mudah kah? Pasti nya tidak semudah yang dikata.. Menuntut praktikal kepada kelima-lima elemen di atas.. tapi pahala yang disediakan pasti besar juga ye... Pengasihnya Allah, ganjaran pahala beribadah untuk mendekatiMU Engkau buka seluas-luasnya... pastinya matlamat tertinggi hidup saya ialah ingin meraih redha Allah..

Nabi bersabda:

"Dua rakaat yang dilakukan oleh orang berkeluarga lebih afdal daripada tujuh puluh rakaat orang yang hidup membujang".

(Dikemukakan oleh Ibnu Ady dari Abu Hurairah termaktub dalam kitab Al_kamil) (Tuhfatul Aris Wal 'Arusy, 67)

Kata-kata nasihat dari Abu Saif:

"Pernikahan, jangan sekadar satu penyelesaian. Ia harus lebih besar dari itu. Jadikanlah perkahwinan itu kenderaan yang membawa dirimu untuk ke Syurga Akhirat.. Jangan sekadar syurga dunia".

Yaa...itu lah matlamat jangka panjang saya.. Redha Allah that will eventually leads to His Jannah.. [surah Al-Fajr: 28-30]

Bagi sahabat yang belum bernikah: Jom luruskan NIAT untuk bernikah, dan memandang sisi positif bahawa sesungguhnya nikah itu suatu ibadah yang membawamu dekat kepadaNya, bukan sekadar memenuhi keperluan fitrah manusia..

Bagi sahabat-sahabat yang baru-baru ini menikah: Akh Saad dan Ukht Salwani, serta Akh Amirul dan Ukht Hajar.. Mubarak! Moga kalian terus tsabat, sempurnakan lah separuh lagi dari agamamu dengan pakaian Taqwa.. Ameen~




Tuesday, June 15, 2010

Teheran hantar kapal bantuan ke Gaza



Salam'alaik..

Berita yang saya bace hari ini.. 15 Jun 2010

Sila click di bawah:
Berita Harian Online | Teheran hantar kapal bantuan ke Gaza

walaupun dalam kesibukan orang ramai menonton bola sepak Piala Dunia [yang saya langsung x minat... =p] Bantuan kepada Palestin tidak akan berhenti..

Teruskan menekan Israel LaknatuLlah dengan bantuan kapal yang berterusan...

Hantar bom nuklear skaligus... lagi bagus.. ehhe.

Sekian,

mode : Doa yang berterusan.. Muhasabah diri.. moga Allah tunjuki saya jalan redhaNya dalam setiap langkahku..


Thursday, June 10, 2010

:Promosi Blog Palestine::

Salam'alaik..

Dalam pada kita semua sentiasa ingin mendapatkan berita terkini tentang isu Palestin, di sini saya berikan satu link yang boleh anda kunjungi untuk mendapatkan berita terkini...


Pada blog ini terdapat juga pautan ke website-website berikut:


Semua website tersebut membawa isu Palestine, maklumat kini di hujung jari.. Ambil sedikit masa untuk alert dengan hal-hal isu saudara seagama kita disana..

Jom teruskan usaha boikot sepanjang masa terhadap 4 produk utama mereka [Mac D, Loreal, Coke dan Nestle] dan semestinya senjata yg paling utama kita; Doa yang berterusan buat saudara kita di Palestin..



Sesungguhnya tragedi 31 Mei itu membuka mata dunia akan isu Palestin ini, dan bantuan Allah itu akan tiba bg siapa yang meyakiniNya... Seperti janjinya:

Bilakah (datangnya) pertolongan Allah?” Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada ugama Allah).

Surah Al-Baqarah: 214

Jom kita kembali kepada Islam secara Kaffah.. Agar Allah kembali kepada kita dengan bantuan dan kemenangan.. Amiin Ya Rab~

Tuesday, June 1, 2010

:..Dan LAGI kekejaman Zionis Israel LaknatuLLah..

Salam'alaik..

I come across this article while browsing for more updates on Gaza Freedom Flotilla. "US activist loses eye after being shot in face with tear gas canister"!

These people [Zionis Israeli soldiers] are soo mean, cruel and inhumane..! Memang tak boleh di maafkan..! Moga Allah balas dengan sekeras-keras balasan...! Ihzimhum! Ihzimhum! Wansurna 'alaihim...!

Ya Allah,
Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh2 kami
Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan2 mereka
Ya Allah,
Leburkanlah kumpulan2 mereka
Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka
Goncangkan pendirian mereka
Dan hantarkanlah anjing2 kamu kepada mereka
Wahai tuhan yang gagah perkasa Wahai tuhan yang penuh raksasa
Wahai tuhan yang bersifat murka
Ya allah Ya allah Ya allah Ya allah,
Wahai tuhan yang menurunkan kitab,
Wahai tuhan yang mengarakkan awan
Wahai tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab
Kalahkan mereka Kalahkan mereka
Kalahkan mereka Dan menangkan kami ke atas mereka.

Read the rest of the news : http://palsolidarity.org/2010/05/12604/

::Memorandum ke US Embassy::

Salam'alaik..

Dunia hari ni digegarkan dengan serangan dan pencerobohan tentera Israel LaknatuLLah ke atas Kapal Konvoi Bantuan Kemanusiaan ke Gaza semalam, 31 May 2010. Kebiadapan Zionis tidak dapat di sangkal lg, seluruh masyarakat antarabangsa mengecam tindakan mereka dengan melancarkan demonstrasi bantahan, rata-rata nya di negara Arab dapat di lihat semalam.. Dan hari ni, kita semua akan berkumpul di Tabung Haji, Ampang dan berarak ke US Consulate untuk menyampaikan Memorandum bantahan.

MEMORANDUM

CONDEMNATION OF ISRAELI RAID ON AID FLOTILLA TO GAZA

Tuesday 1st June 2010

We, a coalition of civil society representing the voice of the Malaysian people is utterly shocked and outraged at the blatant disregard of human lives by Israel in the recent murderous raid on the aid flotilla bound for Gaza.

The Lifeline4Gaza (LL4G) flotilla has come under attack by the Israeli armed forces in the early morning hours of 31st Mei. The Israeli aggressors boarded the capital ship Mavi Marmara and opened fire on volunteers on the deck, leaving at least 16 people dead and another 50 seriously injured. Close to 600 volunteers, whose participation is solely humanitarian in nature were on board the ship when the tragedy unfolded.

Such barbaric act was committed by Israel despite of the flotilla's observance of all maritime regulations and in full compliance with Resolution 1860 adopted by the UN Security Council (2009), which includes:

a) An appeal to the international community to provide humanitarian aid to Gaza including food, fuel and medical assistance.

b) Facilitate the ease of passage and unimpeded deliverance of aid.

c) Call for support of these efforts to alleviate the dire humanitarian and economic situation in Gaza.

The volunteer corps included in their ranks parliamentarians, academics, journalists, scholars, an infant less than a year old and a senior citizen over 80 years old. They were completely unarmed which reflects their sole intention of delivering aid to the besieged people of Gaza.

The fact that this raid took place on unarmed civilians and in international waters is all the more grievous and criminal. There is not a slightest doubt that Israel has violated international laws and her ghastly acts deserve a worldwide condemnation in the strongest possible term.

We therefore call on the US Government to state her position on the murderous aggression of Israel on a peaceful flotilla whose entire objective is to deliver desperately needed aid to Gaza. These include:

a) Condemnation in the strongest possible term the aggression by Israel on the Freedom Flotilla.

b) Holding the Israeli government totally responsible for the lives and well being of all volunteers on board the Freedom Flotilla.

c) Demanding the immediate release of all the volunteers and urgent medical care be given to the injured.

d) Demanding that all the aid destined for Gaza be released with immediate effect.

e) Assuring the safety of all volunteers on board the Freedom Flotilla in their effort to champion the Palestinian cause towards freedom, justice and self determination.

HALUAN

MUSLIM CARE MALAYSIA SOCIETY

AQSA SYARIF

PERTUBUHAN JAMAAH ISLAH MALAYSIA

PALESTINE CENTRE OF EXCELLENCE (PACE)

YAYASAN AMAL

PERTUBUHAN MAWADDAH MALAYSIA

VIVA PALESTINA MALAYSIA

DEWAN PEMUDA MASJID

ANGKATAN BELIA MALAYSIA

GLOBAL PEACE MALAYSIA