Tuesday, November 15, 2011

::Tazkirah Tuesday::

Salam'alaik..

Entri untuk hari ni ialah gambar dari doodle dakwah.. so cute n creative, they use comic as a tool for dakwah, a medium to spread message of Islam.. Usually orang buat entri Wordless Wednesday, so saya pilih Tuesday la pulak.. heheh



Sisters,
sometimes we tend to give so much attention on our appearance, our looks.. but what most important is, the inner beauty, we must take care of our Iman.. Asasnya adalah aqidah yang jelas.. Bila kita meletakkan Allah dalam segala aspek urusan kehidupan, insyaAllah iman akan sentiasa terpelihara.. Iman yang akan mempagari nafsu daripada cenderung kepada hal2 maksiat, lagho dan lain2..

Jangan biarkan hati kosong, sebaliknya penuhkan dengan perkara kebaikan, ilmu bermanfaat/ilmiah agak hati sentiasa hidup untuk mudah menerima hidayah/petunjuk Allah.. Dalam sehari berapa kali kita minta petunjuk dari Allah? dlm bacaan solat kita "Ihdinassiratol mustaqim.." Tunjukkan kami jalan yang lurus.. banyak kali kan? Moga bukan sekadar lafaz dibibir tapi pengharapan kita agar Allah sentiasa pimpin langkah kita ke jalan yang lurus..

Wallahu'alam.. sesungguhnya peringatan diatas adalah lebih dituju untuk muhasabah diri ini yang membaca dan jari jemari ini yang menulis..

Wassalam

0 comments:

Post a Comment