Wednesday, May 5, 2010

::2 Mei 2010::

salamun'alaik...

I would love to share some of the pictures I took during the Malam Amal RS in SACC, Shah Alam.. ^__^

Alhamdulillah, the night turns out to be great! Performance sumenya hebat2 belaka.. Congratulations to all the team members of MARS..! Good job everyone!


Lagu nyanyian artis jemputan-Aishah di akhir persembahan.. ^__^


Bersama 'org kuat' RS.. ^__^ [kak Rose, Ummirose] -me and Kak Ayu-


Akhwat KNL posing kat bunting MARS..


Bersama Kak Ayu and adik MHi~



After dinner.. Dh kenyang mkn.. hihi~

Bertemakan Lelaki Pelindung Wanita, diharapkan penganjuran majlis amal sebegini menyedarkan masyarakat, tentang peri pentingnya lelaki agar bertangunggjawab untuk menjaga/melindung/memimpin wanita, seperti Firman Allah:

[34]
Kaum lelaki itu adalah pemimpin dan pengawal yang bertanggungjawab terhadap kaum perempuan, oleh kerana Allah telah melebihkan orang-orang lelaki (dengan beberapa keistimewaan) atas orang-orang perempuan, dan juga kerana orang-orang lelaki telah membelanjakan (memberi nafkah) sebahagian dari harta mereka. Maka perempuan-perempuan yang soleh itu ialah yang taat (kepada Allah dan suaminya), dan yang memelihara (kehormatan dirinya dan apa jua yang wajib dipelihara) ketika suami tidak hadir bersama, dengan pemuliharaan Allah dan pertolonganNya.....
Surah An-Nisaa' :34

Masyarakat boleh berperanan membantu membendung keruntuhan institusi keluarga, masalah sosial remaja yg semakin parah saban hari.. Jom kita jadi masyarakat yg ambil peduli dan prihatin, kita membantu dalam pengislahan, mengikut kapasiti diri dan bidang/saluran yang masing-masing mampu lakukan...

[13]
Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
Surah Al-Hujurat : 13

Setakat tu dulu,
wassalam

0 comments:

Post a Comment